Tuesday, December 14, 2010

Debab, Whitey dan Yoda Tinggal Kenangan

Hari ini teman ingin bercerita tentang seekor kucing teman yang bernama DEBAB. Debab!!!!! nama ini di pilih kerana dia ni cukupu kuat makan semasa kecilnya dan dia yg paling debab diantara 3 beradiknya. Debab adalah generasi kelima dari ibu yang bernama snowy dan berayahkan Bablu. Debab mempunyai ekor yang unik hasil daripada proses mutasi diantara ibu dan ayahnya.
Debab berumur 1bulan 2minggu


Debab berumur 2bulan 2minggu


baru berumur 2bulan 2minggu sudah pandai berposing

baru berumur 2bulan 2minggu sudah pandai berposing

Debab dilahirkan pada tanggal 20 April 2010 bersama dua beradiknya yang lain iaitu whitey dan yoda. diantara 3 beradiknya debab adalah yg paling manja dan cukup suka berposing apabila kita menangkap gambarnya...Tapi kini Debab hanyalah kenangan manis kepada teman. Debab kini tinggal Selayang bersama tuan barunya, terima kasih teman ucapkan.... Kini debab sudah bersama keluarga baru. Harapan teman agar debab bahagia disamping tuan barunya...


Whitey 9bulan
 
Nama Whitey di beri, kerana diantara dua beradiknya yang lain whitey mempunyai bulu berwarna putih kapas dan lembut seperti kapas sewaktu kecilnya. Diantara debab dan yoda, whitey adalah yang paling pendiam. Kini whitey dibela oleh sahabat saya En. Ahmad Bastari yang tinggal di Melaka ketika ini.

Whitey 9bulan
Whitey 7bulan


Yoda diberi nama kerana ketangkasan beliau diantara dua beradiknya yang lain. Nama ini dipilih oleh anak bongsu teman. Yoda merupakan abang long kepada whitey dan debab dan paling agresif. Yoda suka mengembangkan ekornya sewaktu bermain. Pada mulanya teman agak hairan, kerana kucing akan mengembangkan ekornya apabila dia terkejut, terancam, ketakutan dan tidak pasti dengan apa yang dihadapinya. Tapi setelah 9bulan bersama Yoda teman telah paham, bahawa yoda memang suka mengembangkan ekornya sewaktu bermain kerana dia terlalu excited dengan permainannya.. 

Yoda 2bulan

Yoda 6bulan


Yoda 3bulan


Yoda 8bulan


Kini Yoda telah tinggal bersama tuan barunya seorang sahabat teman En. Kamal. Moga-moga yoda dapat menjaga rumah En. Kamal dari ancaman oleh sang tikussss.... sekian jumpa lagiii 

No comments:

Post a Comment